منابع آزمون دکتری علوم انسانی

منابع آزمون دکتری علوم انسانی, منابع دکتری علوم انسانی, منابع آزمون دکترا علوم انسانی, منابع دکتری علوم انسانی, منابع ازمون دکتری علوم انسانی, منابع ازمون دکترا علوم انسانی, منابع کنکور دکتری علوم انسانی, منابع کنکور دکتری علوم انسانی

منابع آزمون دکتری علوم انسانی

منابع آزمون دکتری علوم انسانی, منابع دکتری علوم انسانی, منابع آزمون دکترا علوم انسانی, منابع دکتری علوم انسانی, منابع ازمون دکتری علوم انسانی, منابع ازمون دکترا علوم انسانی, منابع کنکور دکتری علوم انسانی, منابع کنکور دکتری علوم انسانی


کانال تلگرام سنجش امیرکبیر و تخفیف های شگفت انگیز ساعتی و روانه

منابع آزمون کارشناسی دکتری علوم انسانی, منابع کارشناسی دکتری علوم انسانی, منابع آزمون دکترا علوم انسانی, منابع دکتری علوم انسانی, منابع ازمون دکتری علوم انسانی, منابع ازمون دکترا علوم انسانی, منابع کنکور دکتری علوم انسانی, منابع کنکور دکتری علوم انسانی

طبقه بندی موضوعی

 

مقطع دکتری رشته سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی

"سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی" یکی از مهمترین شاخه های تخصصی زیر مجموعه علوم جغرافیایی به شمار می­رود که روز به روز بر اهمیت آن افزوده شده و به خصوص جنبه­های کاربردی آن بیشتر مورد توجه قرار می­گیرد. رشد روزافزون جمعیت و لزوم بهره­گیری از منابع محدود و توان­های محیط طبیعی بویژه با سرعتی شتابان، مسائل مهمی را رویاروی بشر قرار داده است.

مطالعه و پایش چگونگی رخداد تغییرات اتفاق افتاده در سطح زمین از جمله اهداف مطالعات جغرافیایی محسوب می شود. در همین زمینه فناوری های جدید سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی ابزار بسیار ارزشمندی در جهت تحقق اهداف مذکور محسوب می ­شوند که با بهره­گیری از آنها امکان کسب داده­های مختلف از سطح زمین با پردازش انواع محصولات سنجش از دور فراهم شده و از طرف دیگر یکپارچه ساختن و تحلیل های مکانی اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از سامانه های اطلاعات جغرافیایی امکان­پذیر می­گردد. تا قبل از این جمع آوری و پردازش این اطلاعات با بهره­گیری از روش­های سنتی بسیار وقت گیر، طاقت فرسا و فاقد دقت­های لازم بود که امروزه با بهره­گیری از نرم­افزارهای موجود شکل و حجم شیوه پردازش داده­های مکانی از تغییرات شگرفی برخوردار گردیده است و بدین ترتیب امکان ارزیابی دقیق از چگونگی پراکندگی پدیده­ها در سطح زمین و یافتن قوانین حاکم بر آنها در چارچوب روابط انسان و محیط فراهم شده است.

 

بسته های آموزشی دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

 

هدف دوره:

هدف از چنین دوره ای تربیت افرادیست که قادر باشند با شناخت سامانه ها و فرایندهای طبیعی موقر در تحولات زمین و کاربرد چنین دانش، ارزش و مهارت­هایی در فرایند برنامه­ریزی­های مکانی و محیطی به گونه­ای عمل نمایند که شرایط زیست­محیطی پایداری خود را حفظ کرده و حالات بحرانی از خود بروز ندهند.

دوره دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی، برنامه آموزشی پژوهشی است که از دروس نظری، کاربردی، آموزشگاهی وپژوهشی در زمینه­های مختلف سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی تشکیل شده است. دانش آموختگان این دوره خواهند توانست با به کار گیری روش­های پیشرفته پژوهشی و تسلط بر جدیدترین منابع آموزشی دانش سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی در شناخت تنگناها و مشکلات این رشته گام بردارند و با نوآوری خود نیازهای کشور را برطرف سازند و در گسترش مرزهای دانش سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی موثر باشند.

مرکز سنجش از دور و GIS دانشگاه شهید بهشتی در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی، برای سال تحصیلی 96-1395 در رشته سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی و در دو گرایش سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی دانشجــوی دکتری تخصصی می پذیرد.

 

آزمون های مرحله ای دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

 

مراحل پذیرش دانشجویان این مقطع در دانشگاه شهید بهشتی، برای سال تحصیلی 96-1395 به شرح ذیل می باشد:

مرحله اول: شرکت در آزمون سراسری دکتری

شرکت در آزمون عمومی دکتری رشته جغرافیا سال 95  برگزار شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور و کسب حد نصاب تراز مورد نیاز جهت شرکت در آزمون تخصصی رشته سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی دانشگاه شهید بهشتی

مرحله دوم: شرکت در آزمون تخصصی دانشگاه شهید بهشتی

داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری سال 95 رشته جغرافیا توانستند حدنصاب تراز مورد نیاز رشته سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی دانشگاه شهید بهشتی را بدست آورند، مجاز به شرکت در آزمون تخصصی این رشته هستند. این آزمون در تاریخ 22/2/95 در دو نوبت صبح (رشته سنجش از دور) و بعد از ظهر (رشته سامانه اطلاعات جغرافیایی) برگزار گردید.

مرحله سوم: دعوت به مصاحبه حضوری عمومی و تخصصی

 تعداد پذیرش شده برای مصاحبه در هر رشته گرایش، بعد از آزمون کتبی به قرار زیر است :

 گرایش سنجش از دور :  12 نفر برتر

گرایش سیستم های اطلاعات جغرافیایی  :  10 نفر برتر

دانشگاه شهید بهشتی پس از بررسی سوابق تحصیلی ، علمی، پژوهشی ، افتخارات علمی و فوق برنامه و سوالات تخصصی از رشته مورد تقاضای داوطلبان، و نیز بررسی نتایج آزمون تخصصی، نسبت به پذیرش دانشجویان مقطع دکتری این رشته اقدام می نماید.

 

واحدهای درسی مقطع دکتری سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی:

دروس پایه برای هریک از گرایش­ها 3 درس بوده و بصورت دروس الزامی از جدول مربوطه ارائه خواهد شد. دروس انتخابی به تعداد 5 درس از میان دروس جدول مربوطه حسب امکانات و نیازهای دانشجو توسط استاد راهنما با هماهنگی مدیر گروه مربوطه انتخاب و ارائه خواهد شد.

مقطع دکتری دارای دو مرحله آموزشی و پژوهشی است. مرحله آموزشی دوره از زمان پذیرفته شدن دانشجو در آزمون ورودی آغاز و با برگزاری امتحان جامع و قبولی در آن خاتمه می­یابد. این مرحله شامل گذراندن 16 واحد درسی است که متناسب با اولویت­های آموزشی و پژوهشی کشور، امکانات و توانمندی­های موجود در واحد اجرا کننده برنامه و علایق دانشجو تعیین میگردد. در هر دوره آموزشی دکتری هر نیمسال تا سقف 8 واحد از دروس پایه مشترک و تخصصی ارائه خواهد شد.

مرحله پژوهشی بطور رسمی پس از موفقیت دانشجو در آزمون جامع آغاز و با تصویب موضوع، رساله، تدوین و دفاع از آن پایان می­پذیرد. دانشجویان دوره دکتری می­توانند تحقیقات اولیه مرحله پژوهشی خود را در مرحله آموزشی آغاز نمایند اما ثبت­نام رسمی آنها برای مرحله پژوهشی و تدوین رساله منوسط به موفقیت در امتحان جامع است. تعداد واحدهای رساله 20 واحد خواهد بود.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۴/۰۳
  • ۳۴۵ نمایش
  • منابع آزمون علوم انسانی منابع آزمون علوم انسانی

97

98

آزمون دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

آزمون های مرحله ای دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

برنامه ریزی ازمون سنجش از دور و سامانه اطلاعات

برنامه ریزی تحصیلی دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

برنامه ریزی دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

بسته های آموزشی دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

خلاصه مباحث سنجش از دور و سامانه اطلاعات

دکتری ازاد 97 سنجش از دور و سامانه اطلاعات

دکتری ازاد سنجش از دور و سامانه اطلاعات

دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

رتبه یک دکتری

سرفصل دروس دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

سنجش از دور و سامانه اطلاعات

سنجش از دور و سامانه اطلاعات 98

سنجش از دور و سامانه اطلاعات سنجش از دور و سامانه اطلاعات

سنجش از دور و سامانه اطلاعات96 سنجش از دور و سامانه اطلاعات

سنجش تکمیلی

سنجش دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

سوالات دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

منابع آزمون دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

منابع آزمون دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات 97

منابع دکتری

منابع دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

کارافرینی تحصیلی دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

کارنامه دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

گرایش های دکتری سنجش از دور و سامانه اطلاعات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی